mrugająca kontrolka świec żarowych + brak mocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mateo91
    Classic
    • 2019
    • 0

    mrugająca kontrolka świec żarowych + brak mocy

    Zamieszczone przez ruwado
    Niby umyte, a jednak brudne
    Myjnia bezdotykowa?Bo jeśli tak to wszystko tłumaczy.Nie ma jak ręcznie umyc samochód.
  • mateo91
    Classic
    • 2014
    • 24

    #2
    mrugająca kontrolka świec żarowych + brak mocy

    witajcie,

    niestety ponownie muszę zwrócić się do Was o poradę i pomoc w rozwiązaniu problemu.
    jechałem sobie dziś moja RS i w pewnym momencie zaczęła mrugać kontrolka świec żarowych i w tym samym czasie stracił moc na żadnym biegu nie było mocy. Bardzo opornie dochodziło do 3000 tys i dalej nic. Akurat miałem lapka + kabel w samochodzie to stanąłem na parkingu i podłączyłem VCDS'a po przeskanowaniu wyrzuciło mi błąd silnika(screen wrzucony). wcisnąłem pedał gazu na max'a i obroty wskoczyły tylko do 3000 tys i tak sobie falowały między 2700 do 3000 tys obrotów. Wykasowałem błąd i ruszyłem w dalszą podróż. RS przyśpieszała tak jak zawsze czyli super.
    niestety po jakimś czasie od nowa kontrola mrugała brak mocy. podłączyłem pod kompa i znowu ten sam błąd i identyczne zachowanie silnika.
    Napiszcie co to może być, bo chciałbym to naprawić na samym poczatku, żeby cos dalej się nie uszkodziło...

    czekam na informację.
    Załączone pliki

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 10996
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      masz niedoładowaną turbinę, wpisz w szukajkę: notlauf
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • mateo91
        Classic
        • 2014
        • 24

        #4
        dużo razy wyczytałem o "gruszcze" to może być tego przyczyna? bo mam nadzieję, że nie turbina, ponieważ w lipcu była u regeneracji i wszystko mi zrobili...

        Komentarz

        • alxxx
          RS
          • 2010
          • 1823
          • Octavia I (1U2)
          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

          #5
          mateo91, może nie turbina.. może jakiś wężyk spadł/pękł.. no trzeba sprawdzić
          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

          Komentarz

          • mateo91
            Classic
            • 2014
            • 24

            #6
            juz jestem umówiony z mechanikiem ale dopiero w nowym roku niestety.
            jak będę znał problem napisze.

            Komentarz

            • looker
              RS
              • 2008
              • 1886
              • Octavia II (1Z3)
              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

              #7
              mateo91, miałem to samo ale u mnie ponadto był też błąd wskazujący na nieszczelność w układzie dolotowym.

              Możliwe przyczyny u Ciebie to:
              - nieszczelność na którymś z wężyków z podciśnieniem;
              - nieszczelność rurki EGR (od kolektora wydechowego do zaworu EGR);
              - nieszczelność w dolocie (na rurach łączących) pomiędzy turbo a kolektorem dolotowym (powinno syczeć przy obciążeniu turbiny)
              - nieszczelność samej chłodniczki spalin (za silnikiem, pod kolektorem wydechowym);
              - awaria zaworu N75 (można podmienić z N18 sterujący EGR i łatwo sprawdzić)
              - nieszczelność na kolektorze dolotowym (prawdopodobnie masz ten plastikowy z klapkami w kanałach) w okolicy gdzie ośka klapek wychodzi do ramienia mieszka podciśnienia;
              - zapchany katalizator;
              - uszkodzona gruszka turbiny;
              - uszkodzona turbina (zmienna geometria).

              Więcej grzechów nie pamiętam. U mnie stanęło na pękniętej rurce EGR. Ale co się naszukałem to moje ! :-)
              OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
              SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

              Komentarz

              • Juma
                Classic
                • 2014
                • 19
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                #8
                sprawdz klapki dolotu ( tam gdzie dzwignia steruje klapkami ) lubi byc przedmuch i gubi podcisnienie. mi wybilo dokladnie taki sam blad co Tobie.
                wymiana kolektora na bezklapkowy z bkd czeka. problem rozwiazany. dodatkowo trzeba uwazac na ta rurke egr zeby nie pekla.
                sprawdz kolektor dolotowy tam po lewej stronie, czy jest szczelnosc. Jesli nie, to problem masz rozwiazany.

                Komentarz

                • perkusista
                  Drive
                  • 2014
                  • 51

                  #9
                  Jesli masz DPF to przegon auto lub uruchom procedurę wypalania DPF i kontrolka zgaśnie
                  Seat Altea XL 2010r

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Do wypalania filtra na drodze sluzy pewna procedura. Na pewno filtr nie wypali sie jadac z butem w podlodze :twisted:
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Maly175
                      Drive
                      • 2013
                      • 78
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                      #11
                      U mnie padł czujnik podciśnienia w dolocie ... nr czujnika 038906051C i po kłopocie a miałem ten sam błąd.

                      Komentarz

                      • adamdevil
                        Classic
                        • 2017
                        • 4
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        #12
                        Demontował ktoś zawór turbiny w 2.0TDI 170km CEGA . Konieczny jest demontaż turbiny?
                        Jak dobrze wstawić sztangę?

                        Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

                        Komentarz

                        Pracuję...