Zamieszczone przez ruwado
mrugająca kontrolka świec żarowych + brak mocy
Zwiń
X
-
mrugająca kontrolka świec żarowych + brak mocy
witajcie,
niestety ponownie muszę zwrócić się do Was o poradę i pomoc w rozwiązaniu problemu.
jechałem sobie dziś moja RS i w pewnym momencie zaczęła mrugać kontrolka świec żarowych i w tym samym czasie stracił moc na żadnym biegu nie było mocy. Bardzo opornie dochodziło do 3000 tys i dalej nic. Akurat miałem lapka + kabel w samochodzie to stanąłem na parkingu i podłączyłem VCDS'a po przeskanowaniu wyrzuciło mi błąd silnika(screen wrzucony). wcisnąłem pedał gazu na max'a i obroty wskoczyły tylko do 3000 tys i tak sobie falowały między 2700 do 3000 tys obrotów. Wykasowałem błąd i ruszyłem w dalszą podróż. RS przyśpieszała tak jak zawsze czyli super.
niestety po jakimś czasie od nowa kontrola mrugała brak mocy. podłączyłem pod kompa i znowu ten sam błąd i identyczne zachowanie silnika.
Napiszcie co to może być, bo chciałbym to naprawić na samym poczatku, żeby cos dalej się nie uszkodziło...
czekam na informację.
-
-
masz niedoładowaną turbinę, wpisz w szukajkę: notlauf->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
mateo91, miałem to samo ale u mnie ponadto był też błąd wskazujący na nieszczelność w układzie dolotowym.
Możliwe przyczyny u Ciebie to:
- nieszczelność na którymś z wężyków z podciśnieniem;
- nieszczelność rurki EGR (od kolektora wydechowego do zaworu EGR);
- nieszczelność w dolocie (na rurach łączących) pomiędzy turbo a kolektorem dolotowym (powinno syczeć przy obciążeniu turbiny)
- nieszczelność samej chłodniczki spalin (za silnikiem, pod kolektorem wydechowym);
- awaria zaworu N75 (można podmienić z N18 sterujący EGR i łatwo sprawdzić)
- nieszczelność na kolektorze dolotowym (prawdopodobnie masz ten plastikowy z klapkami w kanałach) w okolicy gdzie ośka klapek wychodzi do ramienia mieszka podciśnienia;
- zapchany katalizator;
- uszkodzona gruszka turbiny;
- uszkodzona turbina (zmienna geometria).
Więcej grzechów nie pamiętam. U mnie stanęło na pękniętej rurce EGR. Ale co się naszukałem to moje ! :-)OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
sprawdz klapki dolotu ( tam gdzie dzwignia steruje klapkami ) lubi byc przedmuch i gubi podcisnienie. mi wybilo dokladnie taki sam blad co Tobie.
wymiana kolektora na bezklapkowy z bkd czeka. problem rozwiazany. dodatkowo trzeba uwazac na ta rurke egr zeby nie pekla.
sprawdz kolektor dolotowy tam po lewej stronie, czy jest szczelnosc. Jesli nie, to problem masz rozwiazany.
Komentarz
-
Komentarz